niedziela, 10 lutego 2013

Paryski dzień świstaka, czyli Słodkie życie w Paryżu Davida Lebovitza





Pisząc kolejne posty o Moskwie i Rosji na blogu

http://www.mariolamojerefleksje.blogspot.com/

odczuwałam wyrzuty sumienia, że zaniedbałam moją drugą wielką miłość: Francję i Paryż.

Teraz to nadrabiam, będzie blog o Paryżu i Francji.

Ciekawostki, wszystkie aspekty życia w tym mieście i państwie, ciekawi ludzie, piękne miejsca, smaczne kulinaria.


Zaczynam od książki Davida Lebovitza 

link do bloga-strony  Lebovitza

http://www.davidlebovitz.com/paris/

fanpage na Facebooku

https://www.facebook.com/pages/David-Lebovitz/105167518810

SŁODKIE ŻYCIE W PARYŻU.

Kupiłam ją przez przypadek. Wybrałam się z Doris do EMPIK

http://www.empik.com/

 w którym miała odebrać zamówione coś tam. 

Czekając na odbiór zamówienia zobaczyłam na półce właśnie tę pozycję.

Przy okazji kupiłam także Borisa Reitschustera 



Ruski ekstrem do kwadratu. Co zostało z mojej miłości do Moskwy?


ale o tej pozycji będę pisała na blogu moskiewski dzień świstaka 

Jeszcze nie przebrnęłam przez całą książkę, jestem dopiero na początku.

Autor urządza swoej malutkie gniazdko w Paryżu, i nie bez satysfakcji stwierdzam, że spotykają go duże problemy, nie tylko Moskwa daje w kość. Mieszkanko, którego zdjęcia widział w Internecie  w rzeczywistości jest ruiną wymagającą remontu i odmalowania. Niesolidny paryski malarz przedłuża swoją usługę i usunięcie go wymaga interwencji paryskich przyjaciół autora.

Przez książkę przewijają się przepisy, które można przygotować w domu, po przeczytaniu danego fragmentu.

David Lebovitz jest znanym i cenionym cukiernikiem. Wydał już 6 książek, w większości poświęconych deserom.

Zdjęcie z jego strony internetowej:



Drugą ulubioną pozycją książkową o życiu w Paryżu jest 

fascynująca opowieść Julii Child

MOJE ŻYCIE WE FRANCJI


ciąg dalszy nastąpi ....

Kilka zdjęć z magicznego Paryża, który odwiedziłam w 2010 roku.

Zupa cebulowa w Les Ambassades 









Zawsze fascynowały mnie gargulce 

Paryż -  miasto miłości zbliżają się Walentynki

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz